czwartek, 19 marca 2009

Mój pierwszy Komandirski


Czyste szaleństwo! muszę go mieć, MUSZĘ!
Tak to się zaczynało gdy zobaczyłem na allegro tego Komandira kilka lat temu. Wtedy jeszcze nie wiedziałem że ZSRR produkował takie "niewiadomo co". Z wypiekami czekałem kiedy zakończy się aukcja i czy cena nie podskoczy do jakiś mega wysokiej wartości. Aukcja się zakończyła na 30pln i zgłupiałem. Czyżbym wtopił i kupiłem coś nieciekawego? zazwyczaj zegarki na allegro są drożej sprzedawane... No trudno, najwyżej będzie leżał albo sprzedam.
Kilka dni później....
Nie potrafiłem się nim nacieszyć, rewelacja! tarcza kremowa wpadająca na krawędziach w zieleń, na środku delikatny napis Komandirskie i logo Wostoka. Do tego dla mnie jako miłośnika militariów z dawnych czasów te rysunki 5 pojazdów pancernych - miodzio.
Oczywiście jako że nie miałem nigdy w ręku Komandirskiego, zacząłem się zastanawiać dlaczego jest zepsuty, koronką nie da się pokręcić:) po chwili załapałem sens istnienia zakręcanej koronki i już upewniłem się że sprężyna jest cała i nakręca się do oporu. Kolejną rzeczą którą w nim sprawdziłem to czy tarcza jest czysta. Jako że wydawało mi się że jest na niej kilka paproszków, ten zegarek stał się też testowym na wyjmowanie wałka z mechanizmu. Wałek wyszedł, ale po wsunięciu go w prawidłowe miejsce, przy okazji wyskoczył ćwiertnik, więc na jakiś czas zegarek poszedł na naprawę i smarowanie a ja denerwowałem się czy wróci cały, czy nic mu nie zrobią niedobrego (to był pierwszy zegarek który oddałem do zegarmistrza!).
Teraz jako kolekcjoner który ma jako takie pojęcie wiem więcej o tym zegarku. M.in. to że jest to naprawdę rzadki model z początku lat 80-tych. Pod zakręcanym deklem ma antymagnetyczną osłonę, która też nie we wszystkich Komandirach była stosowana. Niestety starła się czerwona gwiazda na której ramionach są umieszczone pojazdy militarne, ale widać to dokładnie na innym Komandirskim, którego kupiłem wyłącznie do kompletu do prezentowanego obecnie.
Jakby nie było, jest to jeden z pierwszych moich zegarków i pomimo rzadszego jego zakładania na nadgarstek, mam do niego sentyment (jak do większości:)

3 komentarze:

  1. posiadam taki zegarek i ciekawi mnie cena na tez czas takego zegarka jest bARDZO FAJNY I CIEKAWY

    OdpowiedzUsuń
  2. https://www.youtube.com/watch?v=cf8pViQW-vc dobra recenzja

    OdpowiedzUsuń
  3. 38 years old Structural Analysis Engineer Standford Becerra, hailing from Igloolik enjoys watching movies like The Private Life of a Cat and role-playing games. Took a trip to Tyre and drives a Z8. zajrzyj tutaj

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2008 Krzysiek_W k.wlodkowski@gmail.com