piątek, 13 lipca 2012

Za długoletnią pracę w ZE Gliwice

Roczniki 40-te i trochę starsze na pewno pamiętają takie nagrody za "zasługi". Ten zegarek dostał jakiś szczęśliwiec w 1976r. "za długoletnią pracę w Zakładzie Energetyki w Gliwicach". Niestety nie wiem kim on był bo wpadł w me ręce za pośrednictwem kolegi, ale i tak długo nie pobył.


To już zdjęcia archiwalne, obecnie krąży on u jakiegoś kolekcjonera z allegro - z perspektywy czasu troszkę mi go szkoda, ale z drugiej strony pozłacane zegarki to nie dla mnie (czy ja już tego kiedyś nie pisałem?) i tak cudem było to że po tylu latach nikt nie wpadł na pomysł odzyskania złota i przetopienia koperty.
Na giełdach jak i aukcjach dość często można spotkać egzemplarze w chromowanych kopertach ze złoconymi indexami bądź wskazówkami - jego składakowalność wynika właśnie z odzysku złota - samego mechanizmu z tarczą i wskazówkami się nie sprzeda, a jak nawet to za grosze. Zaradny sprzedawca poskłada coś z kilku i już grzmi w tytule aukcji "unikalny biały kruk nie do zdobycia". Trochę racji w tym jest, nie do zdobycia na pewno - raczej do poskładania:)

7 komentarzy:

  1. Genialny pomysł na blog, coś innego wyróżniającego się z szarego tłumu ;)
    Zapraszam do mnie http://kontrowersyjna415.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam, poszukuję zegarka Błonie (ewentualnie inny polski, klasyczny, maksymalnie prosty, po renowacji, na skórzanym pasku, z dokładnym mechanizmem) - np. bardzo mi się podoba ten Błonie ze zdjęcia z tego bloga (wpis z 2008r.). Czy zna Pan może stronę albo sklep w Warszawie gdzie można takie zegarki kupić, na allegro trochę się obawiam że zostanie mi wciśnięta podróba.
    Gratuluję bloga i pozdrawiam.
    RF

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety te zegarki są dostępne albo przez allegro (dużo składaków), albo na pchlich targach. Wiem że w Warszawie na Kole można je trafić, ale wszędzie są kombinatorzy, więc proponuję poczytać o tych zegarkach trochę na forum klubu miłośników zegarów i zegarków

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo dziękuję za odpowiedź. Niestety chyba sobie jednak daruję, szkoda byłoby naciąć się na kombinatora i kupić szajs, a z moją wiedzą na temat zegarków to jestem łatwym celem do wciśnięcia podróby.
    Jeszcze raz dziękuję i pozdrawiam.
    RF

    OdpowiedzUsuń
  5. The Chloe new 2012 autumn and winter series the Chloe malice handbags, respected minimalist style to bring you ease, yet restrained and refined fashion attitude. Chloe handbag on both sides of the large pockets with internal external simple design to highlight its "movement that is fashion" trend of the essence, matte white and black stitching, so this Chloe bag look more stylish.

    OdpowiedzUsuń
  6. łaaał - nie wiedziałam nawet, że mogę trafić na takiego bloga. Szukam od urodzenia ^^ jednego typu zegarka i bardzo ciężko mi znaleźć ten ideał. Właśnie napisałam notkę o moich poszukiwaniach i postanowiłam poszperać w blogach - tak też tu trafiłam. :) bardzo fajny pomysł na blog ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wyjątkowy pomysł na bloga :)
    Zapraszam do mnie ----> http://pasdememoire.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2008 Krzysiek_W k.wlodkowski@gmail.com