niedziela, 2 listopada 2008

Ulubieniec tłumu - Komandir



Jeden z tych, który z założenia ma być na mym nadgarstku czy w kolekcji jak najdłużej. Od pierwszego kupionego w tej wersji to wiedziałem, ale gdy udało mi się znaleźć taką nówkę, pewne było, że takiego cudeńka nie można się pozbyć. Zatem zwracający uwagę innych, Komandir w wersji cywilnej układa się na honorowym miejscu w gablocie.
Tego typu Wostoków było kilka modeli, tzn jeden wzór koperty, a tarcz kilka. Różniły się tylko przeznaczeniem. Jeden z modeli ma opis 3aka3 mo cccp (czyli na zlecenie ministerstwa obrony zsrr), kolejny jak na załączonym zdjęciu czyli zdjełano w cccp (dla cywili), a ostatnim jest ultra rzadkim rarytasikiem - Sierżantijski. Różni się tylko nazwą, oraz brakiem czerwonej gwiazdy na tarczy. Może przyznawane były niższym rangą wojskowym, natomiast pewne jest to, że jest ich niesamowicie mało, a jeszcze mniej osób je widziało...

2 komentarze:

  1. mam zegarek tej samej firmy tylko bez czerwonej gwizdy i jest pozlacany interesuje mie jego wartosc moj nm to 785761193 prosze o kontakt czy to jest ten rarytasik

    OdpowiedzUsuń
  2. Witam! Zakupiłem - i właśnie oddałem do konserwacji Wostok-a z mechanizmem 2209.Złota koperta (kolor), beżowy cyferblat z tłoczeniem (jak kwiatylub liscie). Wersja z 18 kamieniami. Czy możesz pomócmi go zidentyfikować? Nietety nie mam zdjęcia (zegarek jest u zegarmistrza w konserwacji)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2008 Krzysiek_W k.wlodkowski@gmail.com