niedziela, 28 czerwca 2009

Conieco o paskach


Czym byłby zegarek bez paska? to dzięki temu kawałkowi skóry można nadać mu stylu, uroku. Sporo zegarków z mojej kolekcji już miało być sprzedane, ale podczas robienia zdjęć do wystawienia na allegro przykładałem je do pasków z zapasów, po czym odkładałem je stukając się w głowę co ja chciałem zrobić?
W przypadku radzieckich zegarków kupno porządnego paska, (podkreślam porządnego) czasem jest lekką fanaberią, ponieważ zegarek wart rynkowo 40pln, otrzymuje pasek kilka razy droższy. Niemniej jednak warto kupić coś, co posłuży więcej niż kilka dni, prezentuje się odpowiednio a materiał z którego jest wykonany jest dobry gatunkowo. Można kupować paski firmy Osin, za 1,8pln w hurtowni, pewnie (sam kiedyś raz tak zrobiłem), ale żonka przekonała mnie że skoro mam mieć coś na nadgarstku to ma to być ozdobą a nie nie wiadomo czym. Od tamtej pory w głównej mierze w kolekcji zegarki mają paski Horido, Hirsch oraz kilka polskiej produkcji firmy Reda. Te pierwsze są w bardzo dobrej cenie, do tego ich "podbicie" jest wykonane z nubuku dzięki czemu noszenie jest baaaardzo przyjemne. Druga firma czyli Hirsch należy już do trochę droższych, natomiast Reda ze względu na swój unikalny pasek (nie widziałem drugiego takiego w takiej cenie) 21mm, z przeszyciem na teleskopy w rozmiarze uszu 18mm w cenie 7pln przebija wszystkich. Ten ostatni super się nadaje do wszelkich komanidrów, chronografów i innych sporych rozmiarów rusków.
Standartem w radzieckich męskich zegarkach jest rozstaw uszu 18mm, choć czasem zdażają się większe, czyli 20mm. Na zdjęciu obok rewelacyjne "rally" które idealnie komponują się np. z kwarcową Raketą, ale o niej będzie osobna historia...
Wszystkie zaprezentowane paski w tym poście są produkcji firmy Horido.

3 komentarze:

  1. Witam, gdzie mógłbym zdobyć wspomniany pasek reda 21mm z przeszyciem na 18mm?

    OdpowiedzUsuń
  2. ja kupowałem je poprzez kumpla, który bywał w hurtowni w warszawie, ale wiem że można też było zamawiać przez stronę www.massel.webpark.pl - uwaga, teraz tam siedzi jakiś wirussss

    OdpowiedzUsuń
  3. Aha, rozumiem. Strona niestety nie działa, a na allegro tego modelu paska nie widać :/ Czy mógłbyś np zakupić od znajomego 2 takie sztuki czarny i brązowy?

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2008 Krzysiek_W k.wlodkowski@gmail.com