niedziela, 2 stycznia 2011

Athos, zegarek z republiki mnichów?


Odkryty na ebay zegarek w kategorii vintage diver zwrócił mą uwagę. Na zdjęciu nie wyglądał wspaniale, ale coś mi mówiło że będą z niego ludzie, tzn fajny nurasek. Niestety sprzedawca ograniczył możliwości sprzedaży wyłącznie na terenie Ameryki Północnej, ale dzięki pomocy Rafała który przebywa w Alabamie Athosik najpierw trafił do niego (i przy okazji został przepolerowany po stalowej kopercie), aż dotarł za kilka tygodni promem do polski.
Jak to fajny, spory, dwukoronkowy zegarek (40mm szerokości). Druga koronka służy do obracania wewnątrznego pierścienia z indexami. To tyle co można wywnioskować z jego "macanka". Werk to ETA 2824. Poza tym wszystko jest tajemnicą....
Po wertowaniu sieci od ponad roku w temacie Athosa, znalazłem tylko jednego Anglika który ma dokładnie ten sam model i wie tyle co ja:) udało mi się w 95% ustalić że jest to firma francuska, choć nazwa i logo wskazuje na grecję, a dokładnie na oddzielny, autonomiczny departament Grecji....
Z innych egzemplarzy był niedawno dostępny chrono sygnowany tym samym znakiem, tj liściami (liśćmi?) laurowymi, ale stan był tak fatalny że go odpuściłem, jedna zmasakrowana damka, a obecnie na ebay są dwa egzemplarze które mają co prawda napis Athos, ale przypuszczam że to zbieżność nazw. Czy ktoś z Was coś więcej wie, widział? chętnie bym o nim się czegoś dowiedział, bo to naprawdę wdzięczny zegarek.
PS. to ostatnie zdjęcie powstało u Rafała, więc chyba mnie nie powiesi za prawa autorskie?:)

1 komentarz:

Copyright © 2008 Krzysiek_W k.wlodkowski@gmail.com