wtorek, 23 grudnia 2008

Chronograf Szturmańskie

Udało się! Tak długo polowałem, a właściwie poszukiwałem tego modelu i w końcu odnalazłem. W kolekcji zagościł kolejny chronograf, czyli zegarek z wbudowaną funkcją stopera. Górny przycisk służy do włączania stopera, którego wskazówką jest centralnie umieszczona czerwona, a na małej tarczy z prawej strony liczone są pełne obroty głównej wskazówki, czyli minuty.
Zegarek Szturmańskie jest bardzo rzadko pojawiającym się modelem, stworzonym w latach 70-tych, a przeznaczonych dla pilotów lotnictwa wojskowego. Jest to niejako poljot, ale specyficzna sygnatura na tarczy powodowała że zegarek nabierał "prestiżu" i wyjątkowości. Model ten zdobyłem od Niemca (kolejny!), ale niestety jego historii nie znam. Zaskakujące natomiast jest to, że większość chronografów Poljota które miałem możliwość kupić była w bdb stanie. Mam nadzieję że wynika to z szacunku do tych zegarków, bo z tego co wiem, w tamtych czasach były dostępne tylko dla nielicznych, zarówno w sensie pozycji jak i zamożności.
Samo oznaczenie Szturmańskie po raz pierwszy pojawiło się w zegarku, który m.in. miał na ręku Jurij Gagarin, podczas swojego lotu w kosmos.

3 komentarze:

  1. Piękna kolekcja, niesamowite eksponaty. Gratuluję i życzę Wesołych Świąt. Będę zaglądać :) Zapraszam także do obejrzenia mojej kolekcji naparstków. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. ładny czy to ten który poleciał w kosmos ? :) ... mam takie pytanie ... ponieważ nigdzie niema zdanej wzmianki w internecie , posiadam poljota 30 jewels a wszędzie można przeczytać o 17 jewels i 24 ... więc próbuje się dowiedzieć coś na temat 30 jeśli możesz coś podpowiedzieć to zapraszam na gg 10162916 ladder022@o2.pl

    OdpowiedzUsuń
  3. zegarki są wspaniałe, te w całej tej kolekcji; fantastyczne. a zegar służy do mierzenia czasu, również tego, który nam pozostał. i jeśli jest tu ktoś zainteresowany swoją przyszłością, ile jeszcze Go czeka szczęśliwych lat, wspaniałych chwil, to zapraszam na http://smierc.org; wszystkich nas to czeka, lecz warto wiedzieć więcej. serdecznie pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2008 Krzysiek_W k.wlodkowski@gmail.com